Radera data för kund som vill bli "glömd"
Se Kundservice guide här: Rutin - Radering/begäran av personuppgifter/registerutdrag | Kundservice Kunskapsbank - Skellefteå Kraft
Kundservice tar sedan kontakt med Erica som skapar ett ärende till Kund & Marknad (tilldelas Lisbeth eller Frida).
Med anledning av ärende REQ0065604 där en kund ville bli "glömd" (rättighet enligt GDPR), så skapade Peder Burman en ny "stored procedure" på servern LimeP2D, databasen productdb:
Ersätt "@personummer" med det personnummer du vill radera data för:
Gå igenom varje transaktion var för sig. Börja med att markera allt utom "commit":
Kontrollera att du får ett rimligt antal träffar innan du sedan markerar "commit" och kör frågan igen. På så vis undviker du risken att fel data/för mycket data raderas av misstag.
Fortsätt med tilläggsprodukter ifall kunden har/haft några sådana: