Rutin vid kundinformation Emulate

Uppdaterad

Information kommer från Emulate till funktionsbrevlådor (KS, MU och MKL) om problem som uppstått, vilka kunder som påverkats och vad de behöver göra för att tjänsten återigen ska fungera.


MM: Startar upp nytt utskick enligt framtagen mall (länk). När utskick är framtaget skickas korrektur till MU. När korrektur är godkänt informeras KS och MKL via infokundservice@skekraft.se samt teknisksupport@skekraft.se.

MU: Frågar upp i detalj vad slutanvändaren behöver göra för att återansluta/hur slutanvändaren påverkas av problemet. MU tar fram listor på berörda kunder, skapar urvalslistor direkt i Lime CRM*. MU informerar KS och MKL om problem som uppstått och att utskick är på gång samt uppdaterar i Kundo.

KS: Hanterar frågor löpande från kunder, kopplat till ärendet. Viktigt att KS får bakgrundsinformation om vad som orsakat problemet.

MKL: Agerar stödfunktion till KS om ärendet kräver det.


*Fördel med att göra listor i Lime CRM är att KS kan se på kund om hen fått utskicket.




warning Created with Sketch.